Deklaracja dostępności


Zespół Opieki Zdrowotnej w Knurowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zozknurow.pl

  • Data publikacji: 26.03.2021
  • Data ostatniej aktualizacji: 26.03.2021

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • niektóre materiały graficzne (zdjęcia) nie mają w pełni dokładnych opisów,
  • niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 26.03.2021

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Szyszka, sekretariat@zozknurow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 3319324. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Knurowie pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Knurowie
  • Adres: Zespół Opieki Zdrowotnej w Knurowie
  • ul. Niepodległości 8, 44-190 Knurów
  • e-mail: sekretariat@zozknurow.pl
  • Telefon: 32 331 93 24

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Zespół Opieki Zdrowotnej w Knurowie prowadzi działalność w poniższych lokalizacjach:

- Przychodnia Nr 1 przy ul. Ks. Koziełka 8, 44-190 Knurów

  1. Dostępność wejścia do budynku. Do budynku prowadzi jedno wejście z poziomu terenu zewnętrznego nieograniczone stopniem. Komunikacja pozioma korytarzem wewnętrznym do urządzenia do przemieszczania się osób niepełnosprawnych (urządzenia nie może być wykorzystane w trakcie pożaru) z dostępem do parteru i pierwszego piętra. W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
  2. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Dla osób na wózkach dostępna jest winda, którą można dostać się na parter i piętro budynku. W budynku znajdują się  dwie toalety dla osób niepełnosprawnych zlokalizowane jedna na parterze i jedna na piętrze.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Brak informacji dotykowej/głosowej - ta dostępna jest wyłącznie poprzez wsparcie pracownika Zakładu. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika Zakładu pod nr tel. 32 3319324. Punkt zbiórki. System oddymiania.  Procedury ewakuacyjne i przeszkolenie pracowników.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Zakładzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Przychodni Nr 1, zobowiązana jest zgłosić ten fakt do Sekretariatu Dyrektora, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form: e-mail na adres: sekretariat@zozknurow.pl, telefonicznie na numer telefonu: 32 3319324.

- Przychodnia Nr 2 przy ul. K. Wielkiego 6, 44-194 Knurów

  1. Dostępność wejścia do budynku. Do budynku prowadzą trzy wejścia ze schodami oraz urządzenie do przemieszczania się osób niepełnosprawnych (urządzenie nie może być wykorzystane w trakcie pożaru) dostępne z poziomu terenu zewnętrznego nieograniczone stopniem. W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
  2. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Dla osób na wózkach dostępna jest winda, którą można dostać się na parter i piętro budynku. W budynku znajdują się  trzy toalety dla osób niepełnosprawnych zlokalizowane dwie na parterze i jedna na pierwszym piętrze.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Brak informacji dotykowej/głosowej - ta dostępna jest wyłącznie poprzez wsparcie pracownika Zakładu. Dźwiękowy system ostrzegawczy przeznaczony do rozgłaszania sygnałów ostrzegawczych nadawanych automatycznie po otrzymaniu sygnału sygnalizacji pożarowej, bez komunikatów głosowych. Punkt zbiórki. Przegrody ogniowe. System oddymiania. Procedury ewakuacyjne i przeszkolenie pracowników. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika Zakładu pod nr tel. 32 3319324.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowych dla osób niepełnosprawnych
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Zakładzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Przychodni Nr 2, zobowiązana jest zgłosić ten fakt Sekretariatu Dyrektora, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form: e-mail na adres: sekretariat@zozknurow.pl, telefonicznie na numer telefonu: 32 3319324.

- Przychodnia Nr 3 przy ul. S. Staszica 1, 44-193 Knurów

  1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Do budynku prowadzi jedno wejście ze schodami oraz urządzenie do przemieszczania się osób niepełnosprawnych (urządzenia nie może być wykorzystane w trakcie pożaru) dostępne z poziomu terenu zewnętrznego nieograniczone stopniem. W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
  2. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Dla osób na wózkach dostępna jest winda, którą można dostać się na parter budynku. Działalność prowadzona jest tylko na parterze. W budynku jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Brak informacji dotykowej/głosowej - ta dostępna jest wyłącznie poprzez wsparcie pracownika Zakładu. Czujki dymowo-temperaturowe, które w przypadku zagrożenia pożarowego uruchamiają system dźwiękowy bez komunikatu głosowego. Procedury ewakuacyjne i przeszkolenie pracowników. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika Zakładu pod nr tel. 32 3319324.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Zakładzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Przychodni Nr 3, zobowiązana jest zgłosić ten fakt do Sekretariatu Dyrektora, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form: e-mail na adres: sekretariat@zozknurow.pl, telefonicznie na numer telefonu: 32 3319324.

 

- Przychodnia Nr 4 przy ul. Dywizjonu 303 8, 44-196 Knurów

  1. Dostępność wejścia do budynku. Do budynku prowadzi jedno wejście z poziomu terenu zewnętrznego nieograniczone stopniem. W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
  2. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Wejście do budynku nie jest podwyższone także zapewnia dostęp dla osób na wózkach. W budynku jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Brak informacji dotykowej/głosowej - ta dostępna jest wyłącznie poprzez wsparcie pracownika Zakładu. Czujki dymowo-temperaturowe, które w przypadku zagrożenia pożarowego uruchamiają system dźwiękowy bez komunikatu głosowego. Procedury ewakuacyjne i przeszkolenie pracowników. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika Zakładu pod nr tel. 32 3319324.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Zakładzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Przychodni Nr 4, zobowiązana jest zgłosić ten fakt do Sekretariatu Dyrektora, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form: e-mail na adres: sekretariat@zozknurow.pl, telefonicznie na numer telefonu: 32 3319324.

- Przychodnia Nr 5 przy ul. Niepodległości 8, 44-190 Knurów

  1. Dostępność wejścia do budynku. Do budynku prowadzą trzy wejścia oraz podjazd dostępny z poziomu terenu zewnętrznego nieograniczony stopniem. W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
  2. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Dla osób na wózkach dostępny jest podjazd, którym można dostać się na parter budynku. W budynku jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Brak informacji dotykowej/głosowej - ta dostępna jest wyłącznie poprzez wsparcie pracownika Zakładu. Procedury ewakuacyjne i przeszkolenie pracowników. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika Zakładu pod nr tel. 32 3319324.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Zakładzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Przychodni Nr 5, zobowiązana jest zgłosić ten fakt do Sekretariatu Dyrektora, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form: e-mail na adres: sekretariat@zozknurow.pl, telefonicznie na numer telefonu: 32 3319324.

- Administracja przy ul. Niepodległości 8, 44-190 Knurów

  1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Do budynku prowadzi jedno wejście dostępne z poziomu terenu zewnętrznego nieograniczone stopniem.  W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
  2. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Dla osób na wózkach  oraz z dysfunkcją ruchową na parterze budynku udostępniony jest stolik. Brak jest toalety dla osób niepełnosprawnych. W przypadku gdy Klient niepełnosprawny chce skorzystać z usług Administracji Zespołu Opieki Zdrowotnej w Knurowie, powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z Sekretariatem, telefonicznie pod numerem - 32 331 9234  lub mailowo sekretariat@zozknurow.pl. Pracownik Sekretariatu, po zdefiniowaniu potrzeby Klienta, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Zakładu i przekazuje informację o terminie ewentualnego spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym obsługę. Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Brak informacji dotykowej/głosowej - ta dostępna jest wyłącznie poprzez wsparcie pracownika Zakładu. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika Zakładu pod nr tel. 32 3319324.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243), która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Zakładzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Administracji Zespołu Opieki Zdrowotnej w Knurowie, zobowiązana jest zgłosić ten fakt do Sekretariatu Dyrektora, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form: e-mail na adres: sekretariat@zozknurow.pl, telefonicznie na numer telefonu: 32 3319324.

 

 

 

 

 

Plik pdf Pliki do pobrania
31‑03‑2021 08:02:45
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
1,5MB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Marcin Szyszka , w dniu:  26‑03‑2021 12:33:37
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Monika Jersz
email: mjersz@zozknurow.pl
, w dniu:  26‑03‑2021 12:33:37
Data ostatniej aktualizacji:
31‑03‑2021 08:14:45
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie